De donkerste dagen van het jaar komen er aan en het enige waaraan je kan denken is een middagdutje? Een vermoeide blik, ingezakte houding en heel wat lege kopjes koffie verder klinken je vast niet onbekend in de oren. Vaststelling: Je hebt last van een middagdip!

Hieronder geven we je 5 tips om je dag door te komen!

Tip 1. Beter voorkomen dan genezen

Alles begint bij een goede nachtrust. Wanneer je s’ nachts voldoende slaap kan vatten brengt dit je al een heel stuk verder door de dag.

Tip 2. Ontbijt als een keizer, lunch als een koning,…

Start je werkdag met een power-ontbijt! Zorg ervoor dat je voldoende energie binnenkrijgt om de dag door te komen. Tijdens de lunch hou je het best iets bescheidener. Ga niet bulken ’s middag, maar neem een half uurtje voor de lunch een kleine snack. Vergeet ook zeker niet voldoende water te drinken door de dag heen om je fitter en energieker te voelen.

Tip 3. Pomodoro-techniek

Met deze techniek werk je 25 minuten geconcentreerd aan een taak of opdracht om je vervolgens 3 tot 5 minuten pauze te gunnen. Genoeg tijd om je brein voldoening te geven, het te resetten om daarna weer aan de slag te gaan met de eerstvolgende 25 minuten. De gratis Tomato app kan je hierbij helpen!

Tip 4. Hou de sfeer erin

Ga in gesprek met je collega’s. Vertel iets over jezelf, iets wat je hebt meegemaakt of gezien of vraag naar de weekendplannen van je collega’s. Het leidt je even af en geeft je weer nieuwe energie.

Tip 5. Light up your day!

Zorg voor voldoende licht op je werkplek. Een donkere werkplek bevorderd deze middagdip. Wanneer je in een donkere ruimte bent gaat je lichaam sneller melatonine aanmaken, een stofje dat ervoor zorgt dat je sneller in slaap geraakt.

Misschien een goede reden om je kerstboom alvast op te tuigen? 😉