Nu de lockdown periode achter ons ligt en de zomer om de hoek lonkt zijn vele onder ons terug op zoek naar een gezonde balans in ons dagelijks leven. Balanceer op de koord van het leven met onze vuistregels die we jullie hieronder graag toelichten.

Persoonlijke balans

Door de rush van de dagelijkse activiteiten staan we vaak heel erg onder druk. Een gezonde druk kan je een enorme boost geven, maar soms kan druk omslaan in stress. Om het stress niveau laag te houden geven we jullie hier onze gouden tips over stress management en ontspanning.

Je dient in eerste instantie te moeten achterhalen wat voor jou die negatieve trigger is waardoor je stress ervaart. Ga dus terug naar de bron en vertrek vandaar uit naar een oplossing. Wat bepaald dat het voor jou een gezonde druk is of wanneer je stress ervaart? Kijk terug naar je gewoonten, houding en excuses… Je gaat merken dat je zelf tot de oorzaak komt.

Nadat je de oorzaak van je stress hebt gevonden is het tijd voor de aanpak. Fysieke ontspanning is niet alleen goed voor lichaam maar ook voor je geest. Win win dus! Maak een wandeling, doe aan yoga of zet je muziek loeihard terwijl je eens flink uit de bol gaat in je woonkamer. Kleine stapjes, die je stresslevel al flink kunnen verlagen.

Zoals we net al aanhaalden is een gezonde geest in een gezond lichaam de sleutel voor een betere levensstijl. Een goede balans tussen gezond en lekker eten, maar af en toe eens flink losgaan bij de frituur of je favoriete restaurant kan enorm deugd doen. En ook hier weer win win want je steunt de horeca die het nu zo hard nodig heeft én je verlaagt je stress door lekker ontspannend je voetjes onder tafel te kunnen schuiven zonder er zelf iets voor te moeten doen.

Werk-privé balans

Een gezonde werk-privé verhouding is heel belangrijk, dit hoeven we je al lang niet meer uit te leggen, maar hoe pak je dit nu het beste aan?

De allerbelangrijkste tip die we hierin kunnen meegeven is : leer loslaten. Je werk letterlijk en figuurlijk meenemen naar huis is niet altijd een goed idee. Hierin moet je voor jezelf een selectie maken. Wat moét nu gebeuren en wat kan wachten tot je terug fysiek op je werk aanwezig bent. Wanneer je deze balans toepast ga je merken dat je veel meer rust gaat krijgen in je hoofd. Wat hierbij kan helpen is om een out-of-office in te stellen van zodra je je werk verlaat. Ook al is het maar zodat de persoon die je na de uren nog een mailtje stuurt, weet dat jij dit pas gaat beantwoorden wanneer je terug op je werk bent.

Alles staat met een goede planning. Hier zal je altijd baat uithalen. Je gaat efficiënter te werk en haalt er meestal betere resultaten door.

Verder geven we je ook nog graag mee dat niet alles perfect moet zijn. Soms is goed, goed genoeg. we zijn zo gefocust op het perfecte plaatje op elk gebied dat we soms vergeten wat echt belangrijk is.